Dec 30, 2011

makcik ooo makcik

 haaaa ni nak cerita masalah problem ni. kuikuikui.


hari ni keluar merewang lagi. opsss bukan sengaja merewang. tapi temankan mate saya ke hp.

kebetulannya jam saya mati . kebetulannya ondaway keluar. boley merewang ke kedai jam sambil cuci mata tengok aksesori. ahhhh cuci mata je.


ehemmm


mak cik kat kedai jam tu baik giler, layan pun layan la buat teman bercakap. saya respect orang tua seperti dia. dia baik kita juga layan baik. tak tahan lama letak cuma bateri. katanya jam itu punya skru kecik jadinya dia takut berkasar, perlu berhati hati. saya iyakan saja kata itu. dan berlalu tinggalkan makcik dan jam. dan sebab ini juga lah saya ditipu. mungkin.



bateri dua berharga enam belas cuma jadi sepuluh rengget. macam tak logik. baik betol makcik tu bagi saya harga semurah itu dan sebanyak itu potongnya. dan saya juga iyakan saja kata itu. rupanya ondaway balik, baru saya sedar jam itu tak bergerak sebenarnya. damn. rasa kena tipu memang terasa . patah balik itu memang tak. jauh. terima saja dengan hati yang tak berapa nak terbuka. sepuluh rengget itu memang terbuang macam sampah! sepuluh rengget doe. tak ada sepuloh rengget tak boleh jadi sebelah rengget weh! duet satu sen pun berharga nya memang tahap berharga giler kan. betol kan kan!



saya cakap saya nak guna jam untuk final exam, sampai hati makcik kan!grrrrrrr


petang tadi ke pasar malam. pasar malam pun pasar malam lah! asalkan saya boleh pakai jam itu masa exam next week. tak ada jam masa exam sangat tak best. janggal. sekarang dah ok. saya sayang jam tu macam saya sayang diri saya. walau jam itu ciput bagi orang lain tapi bukan bagi empunya diri. tetiba.




study week sama dengan minggu makan mengikut nafsu.hahaha. nafsu makan itu membuak buak macam air sedang mendidih di dapur. tak ada kena mengena. saya makan memang non stop. stok makanan memang satu hari boleh habis. kalau dah tengah study tu main tarik laci amek satu satu makan apa nak buat. apa nak jadi ni weh.




rindu budak gebok dan budak keding ni. 11january ahh 11 january







dan tadi, saya terpandang satu tempat dan teringat saat berdua dulu. dia dan saya. di situ semuanya bermula. di situ juga tempat pertama. dia didepan saya, saya didepan dia. saya tengok dia senyum. manis. dia pandang saya. saya malu. saya tersipu. dia pandang saya juga. saya selamba. dia bergurau saya suka. tapi itu dulu. zaman saya bodoh tentang cinta. tiga tahun lamanya. tapi semuanya hancur. sekarang dia bukan milik saya lagi. dia milik hati lain yang juga seorang perempuan. bahagia dia juga bahagia saya. ahhhh yeke yeke...

dah membebel disini. tak semua perlu disini.simpan saja di hati. kerana hati itu segalanya.





 macam baik je saya bila guna saya....kan kan
^--^

No comments:

Post a Comment